Årsmöte 8/5 2022, Värmdöviks tennisklubb
Närvarande på årsmötet:
Paula Lycken, Ola Hallström, Sara Hallström, Stefan Andersson, Patrik Svensson, Saga Hammerin, Anna Kimber, Ann-Charlotte Barton, Rikard Wiener, Kristina MåhlénDagordning
• Fråga om mötets behöriga utlysandeJa, kallelse i form av e-post hade skickats ut i god tid före årsmötet
• Val av ordförande och sekreterare för mötet
Paula valdes till ordförande och Kristina till sekreterare för mötet.
• Val av justeringsman att jämte ordförande justera dagens protokoll
Rikard valdes att tillsammans med ordförande justera protokollet
• Styrelsens berättelse, inkomst- och utgiftsstatus Under föregående säsong ökade medlemsantalet ( betalande medlemmar, annars 71 st ) från 60 till 68. Vid årsskiftet fanns på kontot ca 250 000 kr, vid årsmötet hade denna summa ökat till 263 000 kr då en del medlemmar redan betalt in årsavgiften.
• Revisorns berättelse
Revisorn hade inget ytterligare att tillföra än vad som ovan sagts. Ekonomin i föreningen ser bra ut.
• Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser
Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för den tid som revisionen avsåg.
Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för den tid som revisionen avsåg.
• Fastställande av årsavgifter
Ingen justering av årsavgiften utan årsavgiften är även denna säsong 900 kronor samt en depositionsavgift på 500 kronor tas ut för nyckel.
Ingen justering av årsavgiften utan årsavgiften är även denna säsong 900 kronor samt en depositionsavgift på 500 kronor tas ut för nyckel.
• Fastställande av ordningsregler och villkor för banornas nyttjande
Under ett par år har det varit möjligt att boka 2 timmar i följd på bana 2 ( skogsbanan). Detta har varit mycket positivt och fallit väl ut så denna möjlighet kommer att kvarstå. På bana 1 är det bokning 1 timma som gäller. På båda banorna gäller regeln att ny tid får bokas när man spelat klart sin tid.
Under ett par år har det varit möjligt att boka 2 timmar i följd på bana 2 ( skogsbanan). Detta har varit mycket positivt och fallit väl ut så denna möjlighet kommer att kvarstå. På bana 1 är det bokning 1 timma som gäller. På båda banorna gäller regeln att ny tid får bokas när man spelat klart sin tid.
• Val av ledamöter, revisorer och valberedning
Följande ledamöter är valda till detta årsmöte:
ordförande Paula, vald tom 2022 kassör Paula, vald tom 2022
ledamot Ola, (nyckel- och bokningsansvarig), vald tom 2022
revisor Ann-Charlotte, vald tom 2022
På årsmötet valdes:
Paula till ordförande och kassör tom 2024. Paula kommer att undersöka vilka kassörsuppgifter som skulle kunna läggas på annan medlem. Rikard har ställt sig positiv att att stötta med olika uppgifter bla kommer han att påminna de medlemmar som inte har betalt medlemsavgiften.
Ola till ledamot (nyckel- och bokningsansvarig), vald tom 2024
Ann-Charlotte till revisor, vald tom 2024
Följande ledamöter är valda till detta årsmöte:
ordförande Paula, vald tom 2022 kassör Paula, vald tom 2022
ledamot Ola, (nyckel- och bokningsansvarig), vald tom 2022
revisor Ann-Charlotte, vald tom 2022
På årsmötet valdes:
Paula till ordförande och kassör tom 2024. Paula kommer att undersöka vilka kassörsuppgifter som skulle kunna läggas på annan medlem. Rikard har ställt sig positiv att att stötta med olika uppgifter bla kommer han att påminna de medlemmar som inte har betalt medlemsavgiften.
Ola till ledamot (nyckel- och bokningsansvarig), vald tom 2024
Ann-Charlotte till revisor, vald tom 2024
• Förslag/ motioner
Förslag hade inkommit om inköp av vindskydd samt lite underhåll på och omkring banorna:
På bana 1 kommer Stefan att bla fylla igen några små gropar i banan och Ola kommer att justera låset. Bana 2 behöver högtryckstvättas. Stefan undersöker vilka möjligheter det finns att köpa in denna tjänst. Dessutom kommer Ola att fixa för bättre avrinning på bana 2. Ola ansvarar även för "röjning" omkring båda banorna liknande som gjordes förra året.
Stefan köper in ytterligare två vindskydd för att kunna sättas upp på långsidan. Förslag om att starta Facebooksida för att bla finna andra medlemmar att spela med.
Ola utreder hur det skulle kunna se ut. Hemsidan behålls men kompletteras i så fall med info om Facebooksidan.
Förslag hade inkommit om inköp av vindskydd samt lite underhåll på och omkring banorna:
På bana 1 kommer Stefan att bla fylla igen några små gropar i banan och Ola kommer att justera låset. Bana 2 behöver högtryckstvättas. Stefan undersöker vilka möjligheter det finns att köpa in denna tjänst. Dessutom kommer Ola att fixa för bättre avrinning på bana 2. Ola ansvarar även för "röjning" omkring båda banorna liknande som gjordes förra året.
Stefan köper in ytterligare två vindskydd för att kunna sättas upp på långsidan. Förslag om att starta Facebooksida för att bla finna andra medlemmar att spela med.
Ola utreder hur det skulle kunna se ut. Hemsidan behålls men kompletteras i så fall med info om Facebooksidan.
• Övrigt
Fråga om hur bokningsystemet fungerar? Till bokningsystemet koppas den aktuella mailadressen. Om detta inte fungerar återkom till Ola.
Saga har möjlighet att ge tennisträning i grupp eller enskilt. Om intresse finns kontakta Saga direkt tfn 076 0334211 eller saga.hammerin@gmail.com
Denna sommar kommer Hubbe ha tennisskola vecka 26, 27 och 28.
Frågan om klubben skulle inköpa bollmaskin. Då det är en hel del arbete omkring skötseln beslöts att ingen bollmaskin köps in.
Fråga om ev. intresse för seriespel diskuterades. Vid mötet beslöts att avvakta, för att se om en ev. Facebooksidan kan fylla funktion att finna nya partners att spela med.
Inköp av nya sopkvastar, bollkorg samt bollar (trycklösa) görs av Stefan.
Ola informerade om att han även börjat stränga racketar.
Slutligen beslöts på årsmötet att ordförande bjuder styrelsen på middag som tack för styrelsearbetet.
Boka in! Vi kommer att bjuda in till ”Dubbel och Bubbel’ den 12 juni kl 15-17.00 på bana 1.
Paula Lycken, ordförande,
Rikard Wiener, justeringsman
Fråga om hur bokningsystemet fungerar? Till bokningsystemet koppas den aktuella mailadressen. Om detta inte fungerar återkom till Ola.
Saga har möjlighet att ge tennisträning i grupp eller enskilt. Om intresse finns kontakta Saga direkt tfn 076 0334211 eller saga.hammerin@gmail.com
Denna sommar kommer Hubbe ha tennisskola vecka 26, 27 och 28.
Frågan om klubben skulle inköpa bollmaskin. Då det är en hel del arbete omkring skötseln beslöts att ingen bollmaskin köps in.
Fråga om ev. intresse för seriespel diskuterades. Vid mötet beslöts att avvakta, för att se om en ev. Facebooksidan kan fylla funktion att finna nya partners att spela med.
Inköp av nya sopkvastar, bollkorg samt bollar (trycklösa) görs av Stefan.
Ola informerade om att han även börjat stränga racketar.
Slutligen beslöts på årsmötet att ordförande bjuder styrelsen på middag som tack för styrelsearbetet.
Boka in! Vi kommer att bjuda in till ”Dubbel och Bubbel’ den 12 juni kl 15-17.00 på bana 1.
Paula Lycken, ordförande,
Rikard Wiener, justeringsman
#####################################################
Protokoll från årsmöte 2020
Årsmöte för Värmdöviks tennisklubb, 2020-04-26
Närvarande: Anna Kinber, Erik Söderström, Lisa Nyström, Ola Hallström, Per Måhlen, Saga Svensson Hammerin, Patrik Svensson, Stefan Andersson, Paula Lycken, Kristina Måhlén, Pamela Nagler, Pauline Nagler, Sara Hallström, Jonas Fabricius
Dagordning
1. Utlysning av mötet
Mötet var utlyst i behörig ordning.
2. Ordförande och sekreterare för årsmötet
Till ordförande för årsmötet valdes Paula Lycken och till sekreterare Kristina Måhlén
3. Justerare
Till justerare valdes förutom årsmötets ordförande, Pamela Nagler
4. Styrelsens berättelse för föregående år.
Intäkter (medlemsavgifter) uppgick till ca 41.000 kronor och utgifterna uppgick till ca 9.000 kronor (städning av banorna, nycklar till banorna samt kostnader för bokningssystemet). Totalt saldo på kontot var ca 160.000 kronor. Revisorn har intygat att bokföringen är korrekt utförd. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.
Några gamla medlemmar har lämnat klubben och några nya har tillkommit. Antalet medlemmar i klubben ligger runt 40.
5. Årsavgift för 2020
Årsavgiften på 900 kronor behålls för säsongen 2020.
Sedan tidigare beslut betalar ordförande och materialare ingen årsavgift. På årsmötet beslöts att även Ola (ledamot) inte behöver betala någon årsavgift.
6. Ordningsregler för tennisklubben
Ola Hallström informerade att för att boka banorna använder medlemmarna Boka.se samt sin mailadress. Mailadressen är knuten till kontot. Ordningsreglerna justerades på denna punkt och inga ytterligare justeringar gjordes.
7. Depositionsavgift
Årsmötet beslöt att höja depositionsavgiften för nyckel till banorna till 500 kronor. Den nya avgiften gäller from dagens datum, 2020-04-26.
8. Val av ledamöter till styrelsen
Paula (ordförande och kassör), vald tom 2022 Kristina (sekreterare), vald tom 2021 AnnCharlotte (revisor), vald tom 2021 Stefan 2020 (materialare) omvald, fortsätter tom 2023 Ola (ledamot), vald tom 2022 Patrik 2020 (ledamot) omvald, fortsätter tom 2023 Jens 2020 (suppleant). Ingen ny suppleant valdes
9. Tennisskola
Tennisskola för barn blir i år vecka 27-28, förslagsvis mellan kl.10-13.
Ordförande lyfte frågan om det fanns intresse för tennisskola för vuxna. Då det på årsmötet fanns ett visst intresse för detta beslöts att Paula undersöker detta närmare. Tidpunkten skulle då vara före eller efter tennisskolan för barn. Aktuellt pris är för fem gånger under en vecka 750 kr/ person om man är 4 i gruppen och 1000 kr/ person om man är tre i gruppen.
På mötet fick även Saga förfrågning om hennes intresse och möjlighet att vara tennistränare. Saga undersöker sina möjligheter och återkommer till ordförande.
10. Övriga frågor
- Årsmötet beslöt att Stefan köper två anslagstavlor för att klubben
- ska kunna sätta upp information vid tennisbanorna.
- Motion om att vi skulle lägga markduk runt banorna för att
- förhindra växtlighet närmast staketet.
- Årsmötet ansåg att detta var ett bra förslag men beslöt att Ola först kontaktar vägföreningen för att höra om de kan klippa gräset runt banorna. Om vägföreningen inte klipper gräset, undersöker Stefan kostnaden för markduk.
- Årsmötet beslöt att åtgärda det trasiga staketet på bana 2.
- Motion om att göra om en av banorna till en modern grusbana,
- förslagsvis bana 2. Patrik undersöker vad det skulle kostar att göra om en bana för att ha en klar bild inför det att en ny banbeläggning behöver göras.
- Höstmötet för nedtagning av nät mm bestämdes till den 18 oktober
- kl. 11.00
Vid protokollet Kristina Måhlén
Justerare Paula Lycken
Justerare Pamela Nagler
#####################################################
Protokoll från årsmöte 2019
...
#####################################################
Protokoll från årsmöte 2018
Datum: 2018-05-06
Närvarande:- Paula Lyckens
- Patrik Svensson
- Jens Jandersson
- Ann-charlotte Bahrton
- Stefan Andersson
- Björn Lotoft
- Joakim Brehmer
- Gerard Pegelow
1. Val av ordförande och sekreterare för mötet
Paula valdes till ordförande och Ann-charlotte till sekreterare.Val av justeringsman att jämte ordförande justera dagens protokoll
Patrik
2. Fråga om mötets behöriga utlysande
Ja, mötet hade informerats om via mail till årsmötets medlemmar.3. Styrelsen berättelse, inkomst- och utgiftsstatus
Det finns 73 723 kr på kontot. År 2017 kom det in c:a 38 000 kr i medlemsavgifter.Under året 2017 har högtryckstvätt av båda banorna gjorts samt omläggning av underlaget
på bana 1. Nya nycklar och lås har skaffats. Totala kostnaden blev 151 000 kr.
4. Revisorns berättelse
Allt är korrekt redovisat.Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser
Styrelsen beviljades ansvarsfrihet
5. Fastställande av årsavgift
Årsmötet beslöt att fortsätta med samma avgift som tidigare, 900 kr per familj.Ordförande, kassör samt materialförvaltare är avgiftsbefriade och behöver inte
betala någon årsavgift.
6. Fastställande av ordningsregler och villkor för banornas nyttjande
Årsmötet beslöt att inte göra några justeringar på de regler eller villkor som gäller.7. Val av ledamöter
Ordförande Paula (vald till 2019, ett år kvar)Kassör Paula (vald till 2019, ett år kvar)
Sekreterare Ann-charlotte (vald under 2018)
Revisor Ann-charlotte (vald till 2019, ett år kvar)
Materialförvaltare Stefan (omvald till 2019)
Ledamot Patrik (omvald till 2020, 2 år kvar)
Ledamot Ola (omvald till 2019, 1 år kvar)
Suppleant Jens (omvald till 2020, 2 år kvar)
8. Förslag/motioner
Stefan förslog att banorna renblåses från löv på senhösten så att löv inte ligger kvar undervintern och försämrar underlaget.
Nya Anslagstavlor köps in till båda banorna och
Ordningsregler sätts upp på bana 2.
Stefan mailar vägföreningen och ber dem röja sly runt bana 2.
Värmdö 17 Maj 2018
Ann-charlotte Bahrton
Sekreterare
1. Mötet ansågs behörigt utlyst.
2. Paula utsågs till mötets ordförande och Kristina till mötets sekreterare.
3. Per utsågs att jämte ordförande att justera dagens protokol.
4. Ekonomin i klubben är god. Dags dato finns ca 157 000 kronor på kontot.
5. Revisorn var förhindrad att delta på mötet så punkten om revisorns berättelse fick utgå.
6. Mötet beviljade ansvarsfrihet för styrelsen.
7. Årsavgiften för 2016 är densamma som föregående år 900 kr/ familj
8. De ordningsregler som finns sedan tidigare fortsätter att gälla och förutsättning för att nyttja tennisbanorna är att årsavgiften är betald.
9. Styrelsen består av:
10. Inga förslag eller motioner har inkommit till styrelsen
11. Övrigt
12. Mötet avslutades och därefter hjälpes de närvarande med att ordningsställa banorna för spel.
Ann-charlotte Bahrton
Sekreterare
#####################################################
Protokoll från årsmötet 2016
Datum: 2016-05-08
Plats: Båthuset Värmdövik
Närvarande:
- Jens Jandersson
- Kristina Måhlén
- Per Måhlén
- Ann-Charlotte Barthon
- Bengt Kull
- Patrik Svensson
- Saga (dotter)
- Ola Hallström
- Edvin (son)
- Paula Lycken
1. Mötet ansågs behörigt utlyst.
2. Paula utsågs till mötets ordförande och Kristina till mötets sekreterare.
3. Per utsågs att jämte ordförande att justera dagens protokol.
4. Ekonomin i klubben är god. Dags dato finns ca 157 000 kronor på kontot.
5. Revisorn var förhindrad att delta på mötet så punkten om revisorns berättelse fick utgå.
6. Mötet beviljade ansvarsfrihet för styrelsen.
7. Årsavgiften för 2016 är densamma som föregående år 900 kr/ familj
8. De ordningsregler som finns sedan tidigare fortsätter att gälla och förutsättning för att nyttja tennisbanorna är att årsavgiften är betald.
9. Styrelsen består av:
- Ordförande Paula (vald på 2 år) NY
- Sekreterare Kristina (vald på 2 år) NY
- Kassör Paula (ett år kvar)
- Revisor Carola (ett år kvar)
- Matrialförvaltare Stefan (ett år kvar)
- Ledamot Patrik (vald på 2 år) NY
- Suppleant Jens (vald på 2 år) NY
- Ledamot (nyckel- och bokningsansvarig) Ola ( vald på 2 år) NY
10. Inga förslag eller motioner har inkommit till styrelsen
11. Övrigt
- Ola tar över som administratör av hemsidan
- Stefan har ett uppdrag att kontakta de som gjort banorna för titta på sänkan på bana 1. Då Stefan var förhindrad att delta så var det oklart vid mötet vad svaret var.
- På bloggsidan finns information omkring hur medlammarna bokar banorna. För att spela på klubbens banor ska medlemsavgiften vara betald.
- OBS! Senast 31 maj ska medlemsavgiften vara betald. Skicka därefter även ett mail till paula.lycken@ahlsenarkitekterna.se så medlemslistan kan uppdateras.
- Paula kontaktar Stefan för inköp av nya skrapor till banorna.
- Per kontaktar vägföreningen för att höra om/ när vägen till tennisbana 2 ska fixas till samt om vi kommer få kod/nyckel till bommen som satts upp på vägen mot bana 2. Per frågar även om det finns möjlighet att lägga upp en länk på vägföreningens hemsida, för att informera om tennisföreningen.
- Paula hör med Renee hur det blev med ev. köp av nya anslagstavlor till banorna.
- Även i år kommer det under några sommarveckor att bli tenniskurs.
12. Mötet avslutades och därefter hjälpes de närvarande med att ordningsställa banorna för spel.
#####################################################
Protokoll från årsmötet 2015
Datum: 2015-05-03
Antal närvarande: 12 medlemmar
Lokal: Båthuset Värmdövik
· Mötets öppnande
· Den föreslagna dagordningen
fastställdes.
- Val av funktioner för mötet
a) Till ordförande för årsmötet valdes
Catharina Grunér Kronqvist
b) Till sekreterare för årsmötet
valdes Renée Orbelius
c) Till justerare valde Paula Lycken
- Genomgång av föregående protokoll.
Paula och Catharina gjorde en kort
summering från 2013 och 2014.
.
- Ekonomisk berättelse
Föreningen har en god ekonomi. Lite
mer än förra året. Inga siffror redovisades. Mötet tyckte att medlemsavgiften
skulle vara samma i år.
- Förslag om att skapa facebookgrupp för att hitta spelpartners och få ut information.
- Diskussion om hur man ska göra med gropen på bana 1. Stefan Andersson kollar upp med rörmokare vad man kan göra. Han kollar först med firman som gjort banan om det finns någon metod.
- Ola Hallström kollar möjlighet att ordna ett bokningssystem på Internet.
- Ordningsreglerna uppdateras.
Catharina sätter upp ordningsregler
vid varje bana.
- Stefan sätter upp sopkorgar på varje bana.
- Förslag från Catharina om att tennisklubben ska finnas med på vägföreningens webbplats. Positivt bemötande
- Vägen vid bana 2 kommer att breddas och riset ska bort. Svårt att komma fram under maj när det kommer att arbetas där. Det kommer även att röjas runt banorna.
- Förslag från Renée att nästa gång vi byter nyklar så tar vi sådana som kan kodas så man kan avkoda dem när medlemmar inte betalt.
- Paula och Renée beställer nya anslagstavlor.
- Val av ledamöter, revisorer och valberedning:
Ordförande (ett år): Catharina
Grunér Kronqvist
Sekreterare (ett år): Renée Orbelius
Kassör (två år): Paula Lycken
Revisor (två år): Carola Stenberg
Materialförvaltare (två år): Stefan
Andersson
Ledamot: Patrik Svensson
Ledamot: Patrik Svensson
Suppleant (ett år): Jens Jandersson
Ingen valberedning ansågs behövas.
#####################################################
Protokoll fört vid Värmdöviks Tennisklubbs årsmöte 2014
Datum: 2014-05-04
Antal närvarande: 7 medlemmar
§ 1 Mötets öppnande
Ordföranden hälsade välkommen och öppnade
mötet.
§ 2 Fastställande av dagordning
Den föreslagna dagordningen fastställdes.
§ 3 Val av funktioner för mötet
a)
Till ordförande för årsmötet
valdes Catharina Grunér Kronqvist
b)
Till sekreterare för årsmötet
valdes Jens Jandersson
c)
Till justerare valde Paula Lycken
§ 4 Föredragning av
verksamhetsberättelse
Paula och Catharina gjorde en föredragning om
hur VTK tidigare år har hanterats, samt en kort summering från 2013.
Det framgick att det blev en helt ny styrelse
i VTK, eftersom den tidigare ansvarige hoppat av inför 2013.
De åtgärder som gjordes under 2013 var utbyte
av lås och nycklar, med tanke på att många hade tillgång till banorna trots att
de inte var medlemmar längre.
Vindskydden ersattes också med nya.
Informerades även om VTK:s 50 års kalas den
19 Juli.
§ 5 Ekonomisk berättelse
Föreningen har en god ekonomi, med ca: 100 000
kr på kontot innan medlemsavgifter för 2014 inkommit.
Inköp för 2013 var lås och vindskydd till en
kostnad av ca 20 000 kr.
§ 6 Beslut om ansvarsfrihet för
styrelsen
Mötet beslutade att bevilja styrelsen
ansvarsfrihet för verksamhetsåret
§ 7 Fastställande av verksamhetsplan för
kommande år
På årsmötet beslutades att titta på
möjligheter för inköp av bänkar, samt nya boknings och anslagstavlor.
Det ska även ses över vilka möjligheter som
finns för att åtgärda bulan på banan nere vid Herrviken.
Paula har kontaktat Nordea, för att kunna
ändra firmatecknare. Firmatecknare ska vara: Paula Lycken och Catharina Grunér
Kronkvist, var för sig.
§ 8 Fastställande av medlemsavgift
Årsmötet beslutade i enlighet med styrelsens
förslag att ta bort de olika avgifterna, och endast ha kvar familjeavgiften på
900kr som enda alternativ.
För tennisskolan gäller en avgift för
medlemmars barn samt en extra avgift för externa deltagare.
§ 13 Val
Valen utföll enligt följande:
a)
Ordförande, 2 år Catharina Grunér Kronkvist
b)
Kassör, 2 år Paula
Lycken
c)
Styrelseledamot, 1 år Patrik Svensson
d)
Suppleant, 2 år Jens Jandersson
e)
Revisor, 1 år Bo Baldersson
f)
Materialförvaltare, 1 år
Stefan Andersson
§ 14 Övriga
frågor
Önskemål om att
buskar mot vägen sågas ner, samt röja ris och snår runt banorna.
Vad gäller för marken
runt banorna? Vilka avtal finns?
Undersöka hur avtalet
om dispositionsrätt med vägföreningen ser ut.
En enkät ska skickas
ut gällande möjligheter att göra ett system för dem som söker motspelare.
§ 15 Avslutning
Mötesordföranden
tackade för visat intresse och avslutade mötet.
Vid protokollet:
Jens Jandersson ……………………… …. ……………………
sekreterare justerare justerare
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar